Reklaam.ee
otsi ava laiendatud otsing

AamenStuudio - 5 võimalust veebilehe kasutatavuse ehk usability tõstmiseks

Lisa oma blogi

Näide kehvast kasutusmugavusest.Veebilehe kasutusmugavus on ülimalt oluline, kuna mõni üksik ent oluline viga võib tähendada barjääri ettevõtte ja kliendi vahel. Kui külastaja ei leia lihtsat ja kiiret võimalust selle takistuse ületamiseks, siis pöördub ta pikemalt mõtlemata konkurendi juurde.

1. Mõtle välja meeldejääv tunnuslause

Mõtle välja lühike ja köitev lause, mis kirjeldab veebilehe sisu ning eesmärki ja paiguta see logo lähedale või kohta kus on see hästi nähtav. Veebilehe külastajatele peab see tunnuslause andma ülevaate veebilehe olemusest (näiteks: ettevõtte tegevusala, blogi eesmärk, e-kaubamaja tootevalik jne) ning tekitama temas huvi.

2. Informatiivne ja suunav koduleht

Siinkohal selgitan natuke kodulehe ja veebilehe mõistetest tulenevat segadust. Koduleht on tegelikult veebilehe üks osa, tavaliselt on koduleht ka esileht. Nüüd aga asja juurde, nimelt leidub ikka veel kodulehti, kus on pikk ja igav tekst ettevõtte ajaloost või lõik suhteliselt ebaolulist infot ning kontaktandmed. Kodulehe eesmärk on anda külastajale paari sekundi jooksul vastus küsimustele kus ta on ja mida ta siit saab.

Hea ülesehitusega koduleht

Kui potentsiaalses kliendis tekib huvi, siis tuleb ta kohe edasi suunata mõne tegevuse või teenustevaliku juurde, kus ta leiab vajalikku lisainfot. Internet on orienteeritud kiirele info leidmisele, ning palju lihtsam on klikkida brauseri "Back" nuppu ja võtta ette järgmine veebileht, kui hakata otsima pikast tekstist vihjeid.

3. Kergelt loetavad veebilehed

Veebilehti loetakse harva algusest lõpuni läbi ning selle asemel sirvitakse, ehk loetakse seda, mis jääb paremini silma. Seetõttu ongi väga tähtis oma veebilehe sisu liigendada ning teha oluline info pilkupüüdvaks. Tekst tuleb alati jagada lühikesteks lõikudeks ning anda neile ülevaatlikud pealkirjad ja alapealkirjad. Paha ei tee ka teksti rasvaseks tegemine ning loendite kasutamine. Loomulikult ei tasu kõige sellega üle pingutada, sest kui kogu tekst on karjuvalt rasvane, siis ei jää ka sealt midagi olulist silma ning ei jäta veebilehest just väga head muljet.

4. Väldi asjakohatut sisu ning tähtsusetuid pilte

Oma veebilehel kirjuta sellest, mis seondub sinu ettevõtmisega. Sisu peab olema huvilise jaoks põnev või vähemalt informatiivne. Mõistlik ei ole veebilehe esilehel kirjutada pikalt näiteks ettevõtte ajaloost, sest reeglina ei viitsi seda keegi lugeda ning võimaliku kliendi jaoks ei anna see midagi (ajaloost peaks pajatama hoopis eraldi lehel). Samuti ei tasu lisada pilte lihtsalt piltide pärast, vaid neil peab olema illustreeriv ja informatiivne funktsioon. Tähtsustetud pildid lisavad veebilehele ainult andmemahtu.

5. Väldi "Intro" avalehti

Kõigile tuttav "Intro" avalehtedel on tavaliselt meeleolukas Flash animatsioon, mida on küll tore vaadata, kuid ei anna palju infot veebilehe sisu kohta. Lisaks sellele võtab nende laadimine kaua aega ja alati pole ka põhilehele edasi liikumiseks linki. Nii on "Intro" lehtedel tavaliselt väga kõrge põrkemäär, mis tähendab, et paljud külastajad klikivad jällegi brauseri "Back" nuppu ja võtavad järgmise veebilehe. Videod ja muud animatsioonid on efektsed, kuid nende kasutamine tuleb põhjalikult läbi mõelda.