Eelmises artiklis rääkisin sellest, et sisuloome pole vaid fotod ja copywriting, vaid tähendab ka palju korralduslikku tööd ning planeerimist. Seekord kirjeldan täpsemalt nelja sisuloome mudeli osa ja annan ka paar praktilist tööriista.
Sea eesmärgid ja leia sobivad mõõdikud
Lähtuda võiks kolmest küsimusest:
- Mis muutub heast sisuloomest sinu ettevõtte jaoks paremaks?
- Mis muutub su klientide jaoks heast sisuloome [...]
Eelmises artiklis rääkisin sellest, et sisuloome pole vaid fotod ja copywriting, vaid tähendab ka palju korralduslikku tööd ning planeerimist. Seekord kirjeldan täpsemalt nelja sisuloome mudeli osa ja annan ka paar praktilist tööriista. Sea eesmärgid ja leia sobivad mõõdikudLähtuda võiks kolmest küsimusest: Sisuloomel saab olla mitmeid eesmärke, kuid kõige sagedamini on see üks või mitu järgnevast: Kuidas hinnata tulemust?Sisuloome eesmärgipärasuse mõõtmine on mõneski mõttes üsna lihtne – kui loetakse, klikitakse ja jagatakse, ju siis on päris hea. Teisalt, kuidas see tegelikult mõjub müügitulemustele, teenindusele või muudele olulistele näitajatele, on juba keerulisem. Mulle isiklikult on sümpaatne sisuturundusagentuuri Convince & Convert lähenemine, kus mõõdikud jagunevad neljaks: Väidan siiski, et kõik pole nii must-valge ja õiged mõõdikud leiab iga organisatsioon endale ise, lähtuvalt sellest, mis on fookuses. Analüüsi ja mõista kliendi ootusiKui eesmärk paigas, on oluline aru saada, milline on hetkeolukord. Pinnale kerkivad kaks teemat – kes on peamine sihtrühm ja mida nad lugeda tahavad? Kui te hakkate ise arvama ja eeldama, mida klient lugeda tahaks, võib vanker ruttu kraavi sõita. Küsige kliendilt, mida nad lugeda soovivad, et veebikanalite sisu neile oluline, väärtuslik, huvitav tunduks. Tööriistad sisuloome hindamiseks1. Sisuaudit 2. Fookusgrupi intervjuu Muuseas, ka tulemus „ei taha mitte midagi lugeda“ on tegelikult tulemus, millest teha järeldusi. 3. Küsige klienditeeninduselt Loo sisuloome taristuSee on etapp, mille tulemuseks on konkreetne tegevusplaan ja vastutajad. Selle tagajärjel jõuab suurepärane sisu su veebikanalitesse. Siingi pea silmas nelja asja. 1. Sisuloome peavastutaja 2. Leia sisuloojad Vastumeelselt kedagi sisu kirjutama või pilte tegema panna ei saa. Tegelikult saab, kuid kvaliteet kannatab. Kui su ettevõttes pole spetsialistide seas nö „sisuvõimelisi“ tegijad, tuleb valida ringtee – intervjueeri oma eksperte, varusta end materjalidega ja vormista see sisu ise parimal võimalikul kujul. 3. Loo protsess, koostööformaadid, dokumendipõhjad Teiseks, sisendmaterjal – sellest saab tegelikult hea sisu alguse. Mitte kuidagi ei saa kirjutada, joonistada, filmida head materjali, kui lähteandmed on puudulikud, esitatud segaselt või selle kõige eesmärk on segane. Kasutage sisuloome töölehte, mis võiks kokkuleppeliselt olla iga sisumaterjali lähtedokument. Muidugi, sõltuvalt ettevõttest ja vajadustest, on see erinev. Tööleht täidetud kujul aitab vältida seda, et üks sisuühik saab valmis alles 6-7 versiooniga. Üldiselt 2-3 täiendatud versiooniga võiks jõuda lõpptulemuseni. Siin on näide sisuloome töölehest, mis hõlbustab näiteks sisuteksti loomist. 4. Taga kvaliteet toimetamise ja testimisega Veelgi parem oleks see, kui võimaluse reaalsete inimeste peal oma sisu testida – kas on arusaadav ja asjakohane? Vii kogu eelnev elluTõsi on see, et veebi sisu ei saa kunagi valmis – ikka midagi muutub ja vananeb. Korralduslikust aspektist tulevad appi konkreetsed sisumaterjalide loomis- ja avaldamisplaanid. Kasuta kasvõi Excelit ja tee kuuplaanid – milline sisu, millisesse kanalisse ning millisel kuupäeval peab minema ning kes selle eest vastutab? Nii omad selget ülevaadet, mis tehtud ja tegemata. Ja lõpuks uuesti eesmärkidest ja mõõtmisest. Vaata, kas liigud eesmärkide poole (kasvõi graafikud silme ette), kas seatud latt on ületatud või mitte? Soovitan regulaarselt sisuloome võtmeisikutega kohtuda, hinnata eesmärkide poole liikumist, protsesside toimimist ja ka tunnet, mis sisuloome ja selle tulemus asjaosalistes tekitavad. Jah, see viimane on ka tegelikult oluline. Head sisu ei teki, kui seda tehakse vastumeelselt või „läbi häda“. Sisu loomises peab olema üksjagu entusiasmi, et kliendile nähtav tulemus oleks haarav ja nauditav. Artikkel ilmus ka Best Marketingi veebilehel ning põhineb samateemalisel Best Internet 2012 konverentsi ettekandel. |