Osalesin maikuus 12´ndat korda toimunud Kiievi rahvusvahelise reklaamifestivali KIAF digikategooria źüriis ning töötasime läbi ja andsime hinnangu 184 internetiprojektile.
Kuna KIAF on ennekõike kreatiivse suunitlusega festival ja konkurss, siis vaatasime töid just loova lähenemise ja kontseptsiooni poole pealt. Muidugi oli oluline roll ka kasutusmugavusel, tulemustel ja tehnilisel teostusel, kuid otsustasime źüriis et need on pisut sekundaarsemad [...]
Osalesin maikuus 12´ndat korda toimunud Kiievi rahvusvahelise reklaamifestivali KIAF digikategooria źüriis ning töötasime läbi ja andsime hinnangu 184 internetiprojektile.
Kuna KIAF on ennekõike kreatiivse suunitlusega festival ja konkurss, siis vaatasime töid just loova lähenemise ja kontseptsiooni poole pealt. Muidugi oli oluline roll ka kasutusmugavusel, tulemustel ja tehnilisel teostusel, kuid otsustasime źüriis et need on pisut sekundaarsemad parameetrid.
Töid oli tasemelt seinast-seina. Kokkuvõttes valisime välja 46 parimat tööd shortlist´i, milledega tegelesime siis juba detailsemalt lahates edasi, selgitamaks välja kes neist on auhindu väärt. Kokku jagasime välja 6 kulda, 10 hõbedat ning 15 pronksi. Grand Prix jäi välja andmata vaid põhjusel, et selle taseme vääriliseks võis pidada suisa kolme tööd. Ja otsustasime, et kui nendest üks selgelt kõikide źüriiliikmete ühishäältega ülekaalukalt esile ei tõuse, jätame ka Grand Prix välja andmata. Siiski valisime välja töö “Best work of contest”, milleks sai projekt “Birds On Twitter”.
Esitlen käesolevaga 12 huvitavamat, kontseptuaalselt parimat ja õpetlikumat projekti. Järjekord on juhuslik. Kuna mul on võimalik kõikidele näidetele panna kaasa ka źüriile suunatud tööd tutvustav viide, siis saab iga huviline ise detailsemalt lugeda projekti eesmärkidest, teostusest ja tulemustest. Kõik case´id on kirjeldatud reeglina nii inglise kui vene keeles.
Źürii jõudis tõdemuseni, et huvitavamad ja põnevamad projektid sellel aastal olid just mittekommertsiaalsed, sotsiaalsed või enesepromo projektid. Nende eesmärkide täitmiseks otsitakse oluliselt julgemalt out-of-box lahendusi ja tulemus on reeglina ka väga hea.
Minu enda vaieldamatud lemmikud nendest töödest on “Birds On Twitter”, “Photo SHOOTING” ning “Responsible drinking Experiment”. Seda viimast soovitan täies ulatuses ise läbi teha.
1. Birds On Twitter
Teostaja: IR (Läti)
Klient: IR Magazine
Kategooria: Muu interaktiivne lahendus
Use case: http://www.birdsontwitter.com/case/
Projekti lehekülg: http://www.birdsontwitter.com/
_____________________________________________________________
2. Mernaya Business Principles
Teostaja: KVK (Ukraina)
Klient: Mernaya Vodka
Kategooria: Veebikeskkonnad
Use case: http://www.festivals.miv.com.ua/mernaya/
Projekti lehekülg: http://www.mernaya.com.ua/
_____________________________________________________________
3. Photo SHOOTING
Teostaja: Leo Burnett (Venemaa)
Klient: WWF
Kategooria: Kampaaniad
Use case: http://www.cyberentries.ru/tiger/
Projekti lehekülg: http://www.lookatme.ru/specials/wwf/en/
_____________________________________________________________
4. Infernal Squirrel
Teostaja: AMK Znamenka (Venemaa)
Klient: Venemaa Sotsisaal- ja Tervishoiuministeerium
Kategooria: Viral
Use case: http://www.znamenka.com/belka/belka-squirrel-viral-video-case.html
_____________________________________________________________
5. Perfect Advertising
Teostaja: THINK! McCann Erickson (Ukraina)
Klient: McCann Erickson
Kategooria: Viral
Use case: http://perfect-advertising.com.ua/
Projekti lehekülg: http://www.think-mccann.com.ua/promo/#33_33
_____________________________________________________________
6. Experience Logomo
Teostaja: Logomo Hartela OY (Soome)
Klient: Euroopa Kultuuripealinn 2011
Kategooria: Veebikeskkonnad
Use case: http://www.satumaa.eu/logomo/
Projekti lehekülg: http://www.logomo.fi/koe
_____________________________________________________________
7. Responsible Drinking Experiment
Teostaja: CUBE (Läti)
Klient: Läti Tervishoiuamet
Kategooria: Mittekommertsiaalsed projektid
Projekti lehekülg: http://drinkresponsibly.hip.lv/
_____________________________________________________________
8. Raise Your Wish
Teostaja: Grey G2 (Ukraina)
Klient: Grey G2
Kategooria: Veebikeskkonnad
Use case: http://www.festivals.miv.com.ua/raiseyourwish/
Projekti lehekülg: http://www.birdsontwitter.com/
_____________________________________________________________
9. Samsung LED – Experiment “Farm”
Teostaja: Ksan (Venemaa)
Klient: Samsung
Kategooria: Kampaaniad
Use case: http://kikobox.ru/contest/samsung-cows/ru/
Projekti lehekülg: http://topka.ferma-tv.ru/site/
_____________________________________________________________
10. Miller Halloween
Teostaja: Deluxe 361 Interactive (Venemaa)
Klient: Miller
Kategooria: Mängud
Use case: http://deluxe-interactive.com/festival/justhelp.me/
Projekti lehekülg: http://miller-halloween.deluxe-interactive.com/
_____________________________________________________________
11. Sorry, We Are Not Your Mother
Teostaja: Art Directors Club (Ukraina)
Klient: Art Directors Club
Kategooria: Kampaaniad
Use case: http://vrzhesch.com/SorryWeAreNotYourMother.htm
_____________________________________________________________
12. The Cucumber Quest
Teostaja: BBDO Russia (Venemaa)
Klient: Frito Lay
Kategooria: Veebikeskkond ja mäng
Use case: http://www.digital-bbdo.ru/lays/eng/
Projekti lehekülg: http://www.lays.ru/
: Jaga teistega